Na naší škole je zavedeno úplné školní poradenské pracoviště ve složení: výchovní poradci, školní psycholog, školní speciální pedagog, školní asistent, metodik prevence sociálně patologických jevů a asistenti pedagoga.
Školní psycholog
Mgr. Michal Diviš, Ph.D.
Pracovní doba školního psychologa na ZŠ TGM Blansko ve školním roce 2022 / 2023:
Úterý: 7,30 – 16,00 hodin
Středa: 7,30 – 13,30 hodin
Pátek: 7,30 – 13,00 hodin
V době pravidelných školních konzultací každé první úterý v měsíci až do 17:30 hodin. Případnou schůzku si, prosím, sjednejte na emailové adrese: divis@zstgm.cz nebo telefonicky na čísle: 516 418 320.
S dětmi pracuje v rámci skupinových aktivit, dále nabízí žákům, rodičům i pedagogům osobní konzultace.
Na školního psychologa se můžete obracet v záležitostech výchovných nebo rodinných problémů, metod školní přípravy, vhodného vedení dětí s poruchami učení, úzkostných dětí apod. Na rozdíl od pracovníků pedagogicko – psychologické poradny pracuje přímo „v terénu“, jeho výhodou je tedy znalost konkrétního školního prostředí a klimatu tříd.
S rodiči je možno řešit výchovné nebo rodinné problémy, metody školní přípravy, otázky vhodného vedení dětí s poruchami učení apod.
Na školního psychologa se obracejí i učitelé. Společně pak pracujeme na zlepšení klimatu ve třídách a na prevenci nežádoucích jevů (šikana, užívání návykových látek apod.).
Školní psycholog je nezávislý pracovník školy a je vázán mlčenlivostí. Informace z rozhovorů a šetření jsou důvěrné.
Výchovní poradci
Mgr. Oldřiška Fíbková tel. 516 418 320, e-mail: fibkova@zstgm.cz
Konzultační hodiny: dle vzájemné dohody
Mgr. Ivo Troneček – kariérové poradenství, tel. 516 418 320, e-mail: tronecek@zstgm.cz
Konzultace dle potřeby
Oblasti činnosti výchovného poradenství:
Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
– Pomoc při zajištění vyšetření v poradenském zařízení, spolupráce s poradenskými zařízeními
– Metodická pomoc pro vyučující a rodiče při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
– Zadání, metodická pomoc a kontrola při vypracovávání individuálních vzdělávacích plánů
– Nákup odborné literatury a pomůcek
– Garance nad organizací a průběhem hodin pedagogické intervence, speciálně pedagogické péče, doučování a výuky českého jazyka pro žáky z odlišného kulturního prostředí
Péče o žáky nadané a žáky se vzdělávacími a výchovnými problémy
– Metodická pomoc pro vyučující a rodiče při práci s nadanými žáky a žáky se vzdělávacími a výchovnými problémy
– Konzultace s rodiči při výchovných a výukových problémech žáků
Problémy, spojené se školní docházkou
– Řešení neomluvené absence
Prevence sociálně patologických jevů
– Preventivní práce s třídními kolektivy (ve spolupráci s metodičkou prevence sociálně patologických jevů)
– V rámci součinnosti s ostatními pracovníky školního poradenského pracoviště řešení problémů, ke kterým dochází ve třídách
– Individuální práce se žáky
Kariérové poradenství
– Předávání informací o středních školách
– Zajišťování skupinových návštěv žáků v poradenském středisku na Úřadu práce v Blansku
– Organizace podávání přihlášek ke studiu na středních školách, metodická pomoc při vyplňování přihlášek
– Individuální poradenství v oblasti volby povolání
Speciální pedagog
Mgr. Barbora Fabíková tel. 516 418 320, e-mail: fabikova@zstgm.cz
Konzultační hodiny: dle vzájemné dohody
Oblasti činnosti speciální pedagožky:
– Individuální práce se žáky v předmětu speciálně pedagogická péče
– Odborná pomoc pro vyučující i rodiče
– Poskytování aktivit primární, sekundární i terciální prevence, zaměřených především na vzdělávací, výchovné a poradenské oblasti
– Zajišťování a správa pomůcek pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Metodik prevence sociálně patologických jevů
Mgr. Ilona Opletalová tel. 516 418 320, e-mail: opletalova@zstgm.cz
Konzultační hodiny: dle dohody
Oblast činnosti školní metodičky prevence:
– Koordinace a realizace preventivního plánu školy
– Zajišťování aktivit, vedoucích k prevenci závislostí, šikany, záškoláctví, násilí, vandalismu a jiného rizikového chování
– Metodické vedení pracovníků školy v oblasti sociálně patologických jevů
– Spolupráce s pracovníky školního poradenského pracoviště při řešení výchovných problémů a rizikového chování