Londýn 2019

Ve dnech 7. – 12. října 2019 podniklo 47 žáků 8. a 9. tříd se svými vyučujícími dlouhou cestu za poznáním hlavního města Spojeného království a výukou angličtiny. Zde je pohled na pobyt očima účastníků:

Do Londýna jsme dorazili po 23 hodinové cestě autobusem a hned časně zrána jsme se vypravili na prohlídku. První turistickou atrakcí byl London Eye, který jsme spatřili v plné kráse hned jak jsme vystoupili z autobusu. Poté jsme prošli kolem Houses of Parliament, Elizabeth Tower, která byla právě v rekonstrukci. Na chvíli jsme se zastavili u Westminster Abby. Poté jsme se přes Downing Street dostali na Westminsterské nádvoří k památníku 1.světové války. Dále jsme se přesunuli k Buckingham Palace a památníku Viktorie. Nakonec jsme se přes Trafalgar Square dostali do obrovského Britského muzea, odkud nás rozvezli na ubytování do rodin.

Druhý den v Londýně jsme se vydali poprvé do školy. Po třech hodinách učení jsme naším autobusem vyrazili k památníku Albert Memmorial, poté jsme pěšky došli do technického muzea Science Museum. Líbila se nám expozice o vesmíru a komunikačních technologiích, mohli jsme si vyzkoušet i různé interaktivní hry, např. závody aut. Poté jsem přešli do přírodovědného muzea Natural Science Museum, které bylo hned za rohem. Lákadlem byla především expozice dinosaurů, ale zaujala nás i expozice minerálů a simulace zemětřesení. Menší skupinka žáků se vydala podívat se do obchodního domu Harrod´s, známého nabídkou luxusního zboží. Plní dojmů jsme se vrátili k hostitelským rodinám.

Ve středu ráno jsme jeli opět do školy. Před polednem výuka skončila a poté následoval asi hodinový přejezd autobusem do studií Harryho Pottera. Při vstupu jsme dostali pasy, do kterých jsme si sbírali razítka z jednotlivých expozic. Na úvod nás čekala místnost s fotografiemi herců, dále jsme si prohlédli přístěnek pod schody, kde Harry bydlel. Podívali jsme se do sálu bradavického hradu, do Brumbálovy pracovny, viděli velký model Bradavic, zapovězený les s velkým pavoukem a Klofanem. Mohli jsme se vyfotit na Hagridově motorce a v létajícím autě, vlézt do doubledeckeru nebo se projít po dřevěném mostě, který vedl do Bradavic. V jedné z posledních místností jsme si mohli prohlédnout také kouzelnické hůlky. Někteří ochutnali máslový ležák a v suvenýrech zakoupili upomínkové předměty. Ve studiích se nám moc líbilo, prohlídku jsme si užili.

Pátek (11.10.) by naším posledním dnem v Londýně. Celé odpoledne jsme strávili ve škole a poté odjeli doubledeckerem na vlakové nádraží a vlakem jeli na zastávku metra. Metro nás odvezlo do Londýnské čtvrti City of London. Této čtvrti bylo k vidění katedrála Sv. Pavla. Poté jsme přešli Millenium bridge, míjeli Shakespearovo divadlo The Globe a mířili k nejvyšší Londýnské budově The Shard. Odtud jsme se prošli přes Tower Bridge a odpluli lodí na Greenwich. Šli jsme parkem k nultému poledníku, kde čekal autobus, který nás odvezl zpět do ČR.